Cosas buenas y cosas malas - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Nicole Eijberts - WaarBenJij.nu Cosas buenas y cosas malas - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Nicole Eijberts - WaarBenJij.nu

Cosas buenas y cosas malas

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

24 September 2007 | Mexico, Oaxaca

Hola Chicos y Chicas!

Van een beetje geschiedenis wil ik jullie wat gaan vertellen over het alledaagse leven hier in Oaxaca. Allereerst zal ik alle goede dingen van het leven hier vertellen.
- alles is zoo relaxed hier, niemand maakt zich ergens druk over (behalve over het feit dat alles hier currupt is, maar je er toch niks aan kan veranderen dus ja waar zal je je dan nog druk over maken?)
- als je hier maar mexicaanse vrienden hebt, ben je een koningin hier, want via via wordt er van alles en nog wat voor je geregeld. (zoals afgelopen zaterdag dat danielle en ik voor een bruiloft waren uitgenodigd van vrienden van vrienden van ons die wij eigenlijk helemaal niet kenden. maar is niet erg, want hoe meer mensen hoe meer vreugd, dus geen probleem)
- je kan alles hier stante pede regelen, alles is toch wel goed als je het maar even meldt haha.
- een ritje in een taxi is altijd weer een belevenis. iedere chauffeur heeft in zijn taxi zijn persoonlijke gadgets en dit kan zijn van een klein altaar voor jesus compleet met wierook en al tot en met een design taxi met blacklights. dit geldt overigens ook voor een ritje in de bus.
- alles is hier te krijgen op de markt (maar je moet wel goed zoeken... dat is het enige probleem)
- tacos komen we nog niet mijn neus uit, want daar hebben ze hier nl een oplossing voor nl tacos in verschillende kleuren en op verschillende manieren gemaakt, ideaal dus.
- er is hier zoveel te beleven dat de tijd zo snel gaat hier, dus ik probeer zoveel mogelijk te genieten hier.

Nu even de wat mindere dingen, tja ik moet toch een beetje objectief blijven.
- overal maar dan ook overal zijn er hier topes (hobbels) en agujeras (gaten) en om dan een ritje in een taxi te maken die geen vering heeft... is niet fijn
- elke dag wordt je doodgegooit met mensen die van alles en nog wat willen verkopen.. van agua agua in de ochtend tot etenswaar en allerlei speeltjes en kleedjes in de avond.
- overal zijn honden en als ik ergens al een hekel aan heb is het honden...

Tot zover de cosas buenas y cosas malas.
Ik wil nog even over de boda (bruiloft) vertellen. Hier in Mexico is het een gewoonte om eerst voor de wet te trouwen (civil) en daarna een feest met veel eten en veel drank onder het genot van een mexicaanse band. en de volgende week voor de kerk te trouwen. In dorpjes kan een feest zelfs 3 dagen duren. Dus het was heel speciaal om dit mee te maken!

Verder ben ik vandaag begonnen in Casa Hogar Benito Juarez. (Benito Juarez was een belangrijke politieke figuur in de revolutie uit Oaxaca, dus heel populair hier zie ook foto´s). Het is een weeshuis dat even buiten Oaxaca ligt en plaats biedt voor 70 a 80 niños. De niños komen uit de dorpen en zijn of doof, kunnen niet lezen, zijn gehandicapt, hebben ouders waarvan er 1 de gevangenis zit en de ander drinkt, of hebben helemaal geen ouders. De niños blijven dan ook een heel jaar in Casa Hogar en gaan alleen met kerst en pasen en een paar weekjes tijdens de zomer naar huis. Wel redelijk heftig dus. Waarschijnlijk ga ik met mijn geld een gedeelte spenderen aan een verjaardagsfeest voor alle kinderen die in de maanden vanaf mei t/m nov jarig zijn, want sommige kinderen die in mei/juni jarig waren hebben nog niet eens wat gekregen of iets leuks gedaan. Maar ik houd jullie op de hoogte van mijn belevenissen hier. Woensdagnacht vertrek ik met Danielle naar Mexico D.F. en daar blijven we dan 4 dagen. Heb er zin in!

Nos vemos!
Besos Nicole

  • 24 September 2007 - 19:10

    Papa:

    Ik dacht dat je drie dagen zou blijven feesten bij de bruiloft? Dus het viel nog wel mee! Leuk verhaal weer over de goede en minder goede dingen, maar je instelling is prima: als je er niets aan kan veranderen, waarom zou je je er dan druk over maken?
    Tot de volgende keer maar weer!
    Papa

  • 24 September 2007 - 19:15

    Floor:

    Hoi Nicole,

    Ik weet niet of je nog weet wie ik ben, maar ik was met Charlotte aan het kletsen op msn en ze vertelde me dat je in Mexico was! Wat gaaf zeg, je zal wel veel indrukwekkende dingen meemaken. Ik ga als het goed is volgend jaar na mijn studie ook die kant in :)
    Nou geniet er van en ik lees de verhalen wel!

    Groetjes Floor

  • 24 September 2007 - 20:56

    Uridische:

    Heej meisje,

    Zo te lezen heb je het daar super!
    Veel plezier nog.

    Liefs,
    Uridische

  • 25 September 2007 - 08:57

    Babette:

    Elke keer weer is het een feest om je verslagen te lezen! Veel succes met die kids van je en bezorg ze maar een onvergetelijke tijd. Knuffels Bette

  • 25 September 2007 - 09:42

    Dees:

    hey niek,

    heel veel succes in het weeshuis. mn bijdrage komt snel!

    xxx dees

  • 26 September 2007 - 10:48

    Alice:

    leuke fotos's nicole...
    enjoy life!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Oaxaca

Nicole
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 34837

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2009 - 17 Augustus 2009

Warsaw

30 April 2009 - 06 Mei 2009

Istanbul

26 Augustus 2007 - 25 November 2007

Mexico

Landen bezocht: