La Ultima... - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Nicole Eijberts - WaarBenJij.nu La Ultima... - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Nicole Eijberts - WaarBenJij.nu

La Ultima...

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

27 November 2007 | Guatemala, Antigua

Hola a todos!

Dit is helaas mijn laatste berichtje over mijn avonturen. Ik ben gister weer veilig aangekomen in het koude Nederland, jezus christus wat is het hier koud zeg niet te geloven.. Dat wordt weer even wennen.

Maar goed ik krijg het vanzelf warm van mijn laatste avonturen haha, want ik heb nl een echte vulkaan met echt stromend lava beklommen. En ja daar is het heet onder je voetjes.. gelukkig hebben mijn Puma'tjes het gehouden en zijn ze niet weggesmolten! Maar fantastisch mooi en vooral warm om dat lava te zien stromen zeg wow!

Vanuit Antigua zijn we nog naar ons allerlaatste plaatsje Panajachel vertrokken aan het mooiste meer ter wereld nl Lago Atitlan. Dit meer is een kratermeer dat onstaan is tijdens een uitbarsting 85000 jaar geleden en dat gevuld werd met water. Daarna zijn er om het meer heen nog 3 vulkanen ontstaan. En het is nu nog steeds zoals 85000 jaar geleden echt magisch mooi!

Vanuit Panajachel hadden we nog 1 allerlaatste missie die we moesten volbrengen nl de beroemde markt van Chichicastenango. Jaaaa dat betekent afdingen, afdingen en nog eens afdingen en kopen kopen kopen! Hier nog even de laatste souvenirs gekocht voordat ik weer terugging. Deze markt is echt een belevenis, als je goed zoekt, vind je hier alles wat je nodig hebt! Super mooi! En moe daarna na een dagje shoppen haha :)

Nog even wat typische dingen over Guatemala:
- onder de douche gaan is hier echt een avontuur en redelijk gevaarlijk aangezien het water warm gemaakt wordt door een slangetje dat bovenaan de douchekop is vastgemaakt waardoor je net niet geelektrocuteerd wordt..

- mensen zijn hier niet al te snugger.. een ober probeerde ons wijs te maken dat boter en jam hetzelfde is... ja echt waar..

- de chickenbussen waarmee ze hier rondrijden zijn in Amerika afgeschreven en mogen niet meer gebruikt worden maar daar hebben ze in Guatemala laks aan.. lekker die uitlaatgassen de hele tijd.

- sinds 10 jaar Guatemala pas oorlogvrij is. niet te geloven!

- Guatemala vooral bestaat uit vulkanen en jungle waar piramides in verscholen liggen..

En toen kwam een olifant met een grote snuit en die blies het verhaaltje uit... snik snik. Ik heb in ieder geval een fantastische tijd gehad en heb alleen maar mooie dingen meegemaakt! En veel geleerd over andere culturen, echt super! Dus ga alsjeblieft naar Mexico en Guatemala want het is maravilloso!! Echt waar, je moet het gewoon zelf meemaken!

Adios a todos!

Liefs Nicole

• 27 November 2007 - 15:54

Nicole:

super dat het zo leuk is geweest en super dat je weer helemaal heel terug bent! xxx

• 27 November 2007 - 18:03

Alice:

Hoi Nicole,
    Welkom thuis..je hebt een prachtige reis gemaakt en bedankt voor al je schitterende reisverhalen.We hebben echt met je meegeleefd en genoten van je avonturen.
    Een aantal foto's van deze laatste etappe doet me wel denken aan Madeira ( de slager en de stratenmaker) dat zie je hier ook nog wel.Jammer dat in de toekomst dat soort taferelen door allerlei regeltjes gaat verdwijnen.
    Veel liefs en tot hoors!!

• 27 November 2007 - 20:19

Janneke:

Fijn dat je weer terug bent! We spreken snel wat af!
    X Janneke

• 27 November 2007 - 20:20

Janneke:

ieieh die vulkaan-foto is wel erg eng! je stond wel heel erg dichtbij de lava!

• 28 November 2007 - 08:20

Mama:

Ik heb genoten van je laatste reisverhaal. Wat weer prachtige foto's. Gelukkig ben je safe en sound thuis.
    Kus