Belize y Guatemala - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Nicole Eijberts - WaarBenJij.nu Belize y Guatemala - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Nicole Eijberts - WaarBenJij.nu

Belize y Guatemala

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

19 November 2007 | Guatemala, Antigua

Hola Chicos y Chicas!

Como estan? Nou ik heb inmiddels Mexico achter me gelaten (snik snik) en ben door Belize naar Guatemala gereisd. Ik zal eerst even wat over Belize vertellen. Belize is totaal anders dan Mexico. Waarom?
- de mensen praten hier Engels. (helemaal niet leuk als je Spaans wilt praten haha, moest dus even helemaal weer omschakelen)
- The Queen of England staat hier op de geldbriefjes en munten. tja Engelsen zijn ook overal geweest in het verleden..
- Mensen zijn hier zo zwart als roet en zijn Creools. Dus een groot Yo man gehalte a la Jamaica en Bob Marley.
- overal maar dan ook overal zijn Chinese restaurants. echt raar omdat je die helemaal niet in Mexico ziet. Ik begon dus ook al heimwee te krijgen naar la comida Mexicana..
- ik heb verder niet zoveel van het land gezien omdat het met bakken uit de hemel kwam, maar ze hebben hier in ieder geval een hoger golfplatengehalte als je het vergelijkt met Mexico en alles ziet er wat armoediger uit allemaal. Niet helemaal mijn ding dus. Ik was dus ook blij dat ik na 3 dagen naar Guatemala ging!! :)

Guatemala is mooi!!! Lijkt weer op Mexico haha. We zijn eerst naar Flores geweest. Dit is een eilandje dat aan een groot meer ligt en wat niet veel te bieden heeft dan veel restaurantjes, hotels en de tuktuks. Dit zijn ieniemienie rode wagentjes die als taxi dienen. Was dus weer een heel avontuur toen wij een ritje naar de aeropuerto van Flores maakten om naar Guatemala Ciudad te vliegen met al onze bagage erin inclusief ons erin... En vanuit hier ga je naar Tikal, Mayaruines midden in de jungle. Opgestaan om 2.45 in de ochtend ja om de zonsopgang in Tikal te zien. Nou echt in 1 woord fantastisch. Je hoort alle apen, vogels en insecten wakker worden en je ziet langzamerhand de mist verdwijnen uit de jungle en de zon opkomen tussen de piramides. WOW wat was dat genieten zeg, dat was het vroeg opstaan wel waard!

Daarna dus van Flores naar Guatemala Ciudad gevlogen om direct door te gaan naar Antigua. Antigua lijkt een beetje op Oaxaca, dus voel me weer thuis haha, maar haalt het toch net niet bij Oaxaca. Het ligt tussen 3 volkanen waarvan wij er eentje gaan bezoeken morgen. Verder zijn er mooie straatjes met gekleurde huisjes (doet me ook weer aan Zweden denken..), oude kerken en cathedralen en straten met kiezelstenen, onmogelijk dus om je naaldhakjes te dragen haha en veel historie! Super dus om hier een paar daagjes te blijven. O ja ze hebben hier de zogenaamde Chicken Bus waar ze in rond rijden. Een oude Amerikaanse schoolbus waar bagage en mensen eventueel bovenop vervoerd worden... ja mooi om te zien ;)

En dan komt het toch bijna tot een einde... Voordat ik wegga ga ik nog naar het schijnt het mooiste meer ter wereld volgens de Lonely P en naar de markt van Chichicastenango waar ik mijn laatste souvenirs ga kopen en ik dan toch zondag echt naar huis moet vliegen.. Jeetje wat is de tijd snel gegaan zeg! Maar wat heb ik het hier fantastisch gehad! Ik zal proberen om nog voordat ik ga een laatste update met foto´s te sturen, want ik ga nu nog even genieten van de laatste dagen!

Ik spreek jullie snel weer! Hasta luego y un gran beso para todos!

  • 20 November 2007 - 09:43

    Marielle:

    Hey Matti!

    Jeetje ik kan me voorstellen dat de tijd snel is gegaan! Maar wij hebben je hier wel de hele tijd gemist hoor! hihi! Geniet maar goed van de laatste dagen, snuif nog even alle energie daar op en laat je lichaam de laatste zonnestraaltjes innen :)! Zorg maar dat je op een goede manier afscheid kunt nemen (voor zover dat mogelijk is) zodat je volkomen voldaan en gelukkig altijd terug kunt denken aan al je avonturen die je hier hebt beleefd!
    Hopelijk tot snel!

    Liefs Marielle

  • 20 November 2007 - 10:00

    Hanne:

    Hee Niek! Klinkt echt weer fantastisch! Je maakt me warm om ook die richting op te gaan voor een buitenlands co-schap!
    Ik moet me nog maar eens gaan verdiepen!
    Tot snel! En goeie terugreis!
    XXX Hanne

  • 20 November 2007 - 11:06

    Babette:

    Ook al heb je zelf misschien geen zin om naar huis te gaan....Ik vind het super gezellig als je er straks weer bent!!!
    Geniet nog maar even van het weer....
    muy frio(brrrrr)

  • 24 November 2007 - 13:07

    Janneke:

    Alvast 'n goede terugreis! En neem wat lekker weer mee voor hier ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Nicole
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 34824

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2009 - 17 Augustus 2009

Warsaw

30 April 2009 - 06 Mei 2009

Istanbul

26 Augustus 2007 - 25 November 2007

Mexico

Landen bezocht: