Cancun, Cocktails, Chichen, Cenotes y otras Cosas - Reisverslag uit Corozal, Belize van Nicole Eijberts - WaarBenJij.nu Cancun, Cocktails, Chichen, Cenotes y otras Cosas - Reisverslag uit Corozal, Belize van Nicole Eijberts - WaarBenJij.nu

Cancun, Cocktails, Chichen, Cenotes y otras Cosas

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

11 November 2007 | Belize, Corozal

Hola Chicos y Chicas!!

Como estan? Met mij is het hartstikke prima! Het is al weer een hele tijd geleden dat ik een berichtje geplaatst heb en in de tussentijd heb ik weer fantastische dingen meegemaakt!! Echt onbeschrijfbaar, maar ik ga het toch proberen en anders zeggen de pics meer dan woorden ;)

Ik zal maar beginnen met Palenque:
Dit zijn Maya ruines die midden in de jungle liggen. Toen wij er waren zaten we midden in een tropische regenbui dus op een gegeven moment hielp mijn Mwexicaanse poncho ook helaas niet meer zo doorweekt was ik... Het is volgens mij ook op het nieuws in Nl geweest dat er de ergste overstromingen in tijden waren hier. En er viel veel water uit de hemel kan ik je vertellen.. Het ironische was dat we daarna naar watervallen geweest waren. Alsof ik nog niet genoeg water had gezien haha. Normaal gesproken heet de waterval Aqua Azul, maar door de heftige regenval was het Aqua Marron.. Maar wel super om te zien!!

- na deze ruines hebben we Yakchilan bezocht echt mijn favo ruine tot nu toe. Het ligt nl midden in de jungle op de grens met Guatemala waar je alleen met een boot kan komen en waar je brulapen kan horen.. wel een beetje creepy zo midden in de jungle waar bijna niemand was en je ook nog eens kans hebt om aangevallen te worden door vleermuizen die zich in de ruines verstoppen.. je moet maar even het filmpje beluisteren en dan zul je het gebrul ook horen..

- de regen achter ons gelaten, hebben we Merida oftewel de witte stad bezocht die beroemd is om zijn hangmatten. Natuurlijk heb ik er ook eentje aangeschaft, dus wie mij wil vergezellen in mijn super de luze kingsize hangmat is uitgenodigd bij deze ;)

- de volgende stop was 1 van de nieuwe 7 wereldwonderen ter wereld nl de ruines van Chichen Itza. En het is inderdaad een wereldwonder. In deze plaats vereerden ze vroeger de god Quetzalcoatl, oftewel de slang, de god van de regen omdat er hier bijna geen regen valt. 2 keer per jaar kruipt deze slang naar beneden als het licht precies goed staat. Deze tempel geeft verder de gehele Maya kalender weer. Alles natuurlijk weer volgens de astronomische kennis die zij hadden. Het is een feit dat zij meer correct waren met tijd dan de huidige kalender. Ook is hier een juego de pelota, een balspel dat dagen, maanden kon duren voordat dit afgelopen was, dat in een arena gespeeld wordt met zo'n goede akoestiek niet te geloven. Het is alleen zo dat de winnaar geofferd werd... Verder is er een cenote (sinkhole) een bassin met zoet water dat super helder is dat je de gehele bodum t/m 30 meter diep kan zien. (ja dan sta je wel te trillen op je benen als je vanaf 15 meter hoogte in het water wil springen en je alles ziet wat onder je is...) Normaal gesproken is een cenote afgesloten van de buitenlucht maar deze niet, omdat er mensen in geofferd werden en dan vooral jonge meisjes.. Ja de Maya's konden af en toe cru zijn!

- en dan waren we ineens in Cancun, oftewel klein Amerika oftwel het Benidorm van Spanje. Hier valt weinig over te zeggen, omdat ik blij was dat ik er weer weg was... ja ook het uitgaan is niks hier. Het is gewoon te toeristisch en totaal geen Mexico meer.

- Voor de kust van Cancun ligt Isla Mujeres oftwel eiland alleen bestemd voor vrouwen haha. Nee het heet zo omdat er veel vrouwendingen gevonden zijn. Heerlijk om een dagje aan de Caribische zee te verblijven met een cocktail in de hand en de Amerikaanse cruiseschepen de bekijken :)

- Dan waren we in het paradijs beland nl Isla Holbox. Op dit eiland is gelukkig het toerisme nog redelijk ver te zoeken. De straten zijn gewoon lekker niet bestraat en het vervoersmiddel op dit eiland is een golfkarretje. Ook de taxi's zijn golfkarretjes. Fantastisch. Zeker als je hotel zich op het strand bevindt en vanuit je hotelkamer recht de blaue Caribische zee in kan lopen.. Heerlijk!! En o ja je bent lekker afgesloten van de buitenwereld omdat je telefoon niet werkt hier. Het enige jammere was, is dat er nog steeds leftovers zijn van de orkaan Wilma die hier flink huisgehoud heeft. En maar weer een teken dat Mexicanen een beetje floja (lui) zijn.

- Na paradise zijn we verder naar beneden afgereisd om de onderwaterwereld van de Carabieen te bekijken. Voor de kust van Puerto Morelos liggen namelijk super mooie koraalriffen dat al het moois van de onderwaterwereld te bieden heeft!

- Na een dagje gesnorkeld te hebben zijn we naar Playa del Carmen gegaan. Het 2e Cancun alleen dan met meer Europeanen dan Amerikanen en het snelst groeiende dorpje van de wereld. We hebben hier heerlijk de hele nacht gefeest in een strandtent met schommelstoelen aan de bar.. moeten ze in Nl ook doen, echt heel chill. Danielle was nl jarig. En ze hadden maar lieft eindelijk goede muziek, want de Mexicaanse hoempapamuziek a la de Brabantse en Limburgse hermonieen (sorry dees) komt me ook wel een beetje mijn neus uit haha.

- vanuit Playa hebben we Tulum en Coba bezocht ook Mayaruines. Tulum ligt aan de zee en heeft het mooiste strand ter wereld volgens een Zweedse reisgids. Het is ook wel fenominaal om de witte stranden te zien met de 100000 verschillende kleuren blauwe zee te zien met op de achtergrond de ruines.. En vanaf de hoogste piramide in Coba waar mensen geofferd werden heb je een prachtig uitzicht over lagunes en jungle.

- Nu ben ik aangekomen in Chetumal een dorpje net voor de grens met Belize waar ik mijn laatste dagje Mexico ga beleven. Morgen gaan we nl naar Belize waar we dan via Belize naar Guatemala gaan.

Dit was even een update over mijn verhalen tot nu toe! Het is hier nog steeds fantastisch, maar ik mis zo ondertussen wel mijn eigen lekkere bedje ipv iedere keer een ander bed.. Maar goed over 2 weekjes ben ik alweer thuis, dus het gezegd Time flies when you are having fun klopt weer als een bus! ;)

Saludos vanuit een warm Mexico!
Beso Nicole!!

  • 12 November 2007 - 09:58

    Mama:

    Meisje, wat is dit toch een geweldige trip!! Geniet van je laatste dag in Mexico en je, voorlopig !? , twee laatste weken in Zuid-Amerika.
    Kus
    mama

  • 12 November 2007 - 12:55

    Alice En Micas:

    Fantastisch al die historische plekken,je kunt zo een reisboek uitgeven..
    Dikke kus,
    Alice

  • 14 November 2007 - 15:03

    Dees:

    hey niek,

    sorry voor mn late reactie, heb het erg druk met stage enzo. en ik weet dat je diep in je hart heel veel van brabantse hermoniemuziek houdt :P
    Je komt de 26e weer aan toch? Hoe laat? Mss kom ik je wel ophalen. Als je dat tenminste leuk vindt?!?
    Nou geniet van de laatste dagen daar!!
    xxx dees

  • 16 November 2007 - 16:16

    Eefje:

    Fuck ik wil ook naar Mexico! Wat een blauwe zee!!!!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Belize, Corozal

Nicole
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 34838

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2009 - 17 Augustus 2009

Warsaw

30 April 2009 - 06 Mei 2009

Istanbul

26 Augustus 2007 - 25 November 2007

Mexico

Landen bezocht: