Playa, Playa y mas Playas - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Nicole Eijberts - WaarBenJij.nu Playa, Playa y mas Playas - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Nicole Eijberts - WaarBenJij.nu

Playa, Playa y mas Playas

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

11 September 2007 | Mexico, Oaxaca

Hola mis amigos!

Hoe gaat het met jullie allemaal in Nederland? Is het bij jullie al herfst?
Nou ik ben vanmorgen teruggekomen van een weekendje playa in Puerto Escondido (letterlijk vertaald hidden port) en ik wil nu al weer terug... Het was fantastisch. Het weer was super, gelukkig geen orkanen, maar gewoon ouderwets heet. Zaterdag hebben we met zijn 5en (danielle en ik met 3 chicos de suiza y alemania) een tocht gemaakt om nooit maar dan ook nooit meer te vergeten. Was echt een groot avontuur. Allereerst naar een man geweest die al zijn hele leven op zijn eigen houtje dieren verzorgt en ze dan weer vrijlaat in de natuur. En dan bedoel ik niet gewoon huis en tuin en keuken dieren, maar leguanen, krokodillen, schildpadden die hier in het wild leven. Echt super hoe zo iemand zich om de natuur bekommert en dan zonder hulp van de overheid. Fantastisch! Daarna ben ik naar het mooiste strand van heel de wereld geweest genaamt Mazunte. Beeld je in: helder blauw water, palmbomen, goudgeel zand en geen mens ter wereld te bekennen...WOW echt zooo mooi. Na een tijdje hier genoten te hebben was het tijd om naar het schildpadden museum te gaan om vervolgens de Virgin Beaches te bezoeken. Aan de ene kant ellelange stranden en aan de andere kant de lagune met zoet water. WOW weer fantastisch. Na bijgekomen te zijn wat al dit moois was het tijd om in een hangmat van een verse kokosnoot te genieten, heerlijk! ´s avonds de zonsondergang en de dag is compleet. De volgende dag hebben we op zijn Mexicaans een bootje gepakt (met zijn allen duwen vanaf het strand om een boot in het water te krijgen om 7 uur ´s ochtends) om de zonsopgang te bekijken en op zoek te gaan naar dolfijnen en schildpadden en natuurlijk weer naar mooie stranden. Uiteindelijk zijn de dolfijnen niet gevonden want het water was schijnbaar te koud voor hen (hoezo koud 24 graden... maar goed) ´s middags nog gerelaxed op het strand en dan vliegt de tijd weer voordat het weer tijd is om naar Oaxaca te gaan. Een fantastisch weekend dus zeker omdat Puerto Escondido helemaal nog niet toeristisch is heerlijk dus, er hangt nog lekker de surfersmentaliteit!!

Nu nog even wat kleine dingen die typisch Mexicaans zijn:
- iedereen is hier corrupt van de overheid tot de politie, winkels en kerken aan toe.. ja get just to it hier..
- het is hier levensgevaarlijk om te rijden, ben nog elke keer verbaasd over het mexicaanse rijgedrag.. tja zal wel een beetje bij de machocultuur horen..
- elke keer als ik over straat ga is het elke keer weer een belevenis van wat vooral mannen roepen en doen als ik langskom.. mijn bijnaam is hier Nicole Kidman of Lady Di ( ja ik lijk schijnbaar op haar..) maar goed ik hoor het al bijna niet meer
- verder heb je hier geen wekker nodig want als je getoeter hoort en aqua aqua hoort dan weet je dat het 7 uur is.
- het is hier duidelijk regenseizoen dus pap helemaal geen stom idee om een plu mee te nemen haha

Nou tot zover mijn update!

Besitos Nicole

ps wel eens een hotelkamer gehad OP het strand? nou echt een aanrader...

  • 11 September 2007 - 07:21

    Dees:

    hey nik,
    het ziete r allemaal wel heeeeeeeeeeeel erg mooi uit. Het klinkt echt als ene bountysprookje haha. ik mail je snel weer terug!
    doeiii

    xxx dees

  • 11 September 2007 - 07:27

    Papa:

    Daar kan een Antilliaan nou eens jaloers op worden! Wat een mooie omgeving is het daar! Is er nog een leuk hotelletje te koop dat we kunnen exploiteren?
    Geniet er in ieder geval van en we kijken uit naar je volgende avontuur!

    Papa

  • 11 September 2007 - 08:56

    Eefje:

    Als ik jouw verhalen lees dan weet ik ook al wat ik na mijn afstuderen ga doen ;-)

    X

  • 11 September 2007 - 17:10

    Babette:

    MOOI!! Echt bofkont die je bent!! Allemachtig prachtig (:
    Liefs Bette

  • 11 September 2007 - 20:06

    Hanne:

    Hee Niek!! My god! Wat een fantastische verhalen en fantastische plaatjes!! Een update van mijn kant komt snel...
    Heel veel plezier geniet er van!!!!

  • 11 September 2007 - 21:13

    T Alice:

    hoi nicolientje, nou dat is even genieten ,zeg!!ik hoop dat porto escondido nog lang verborgen blijft...
    veel plezier verder en pas op met de mexicanen!!!
    beijinhos...

  • 15 September 2007 - 13:24

    Janneke:

    Oeh! Je bent echt een bofkont ja! Supermooi, al die hagelwitte stranden! Ik denk dat ik ook maar weer eens een 'langer' tripje naar een willekeurig buitenland moet gaan plannen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Oaxaca

Nicole
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 34832

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2009 - 17 Augustus 2009

Warsaw

30 April 2009 - 06 Mei 2009

Istanbul

26 Augustus 2007 - 25 November 2007

Mexico

Landen bezocht: