Mezcal en levende kalkoenen - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Nicole Eijberts - WaarBenJij.nu Mezcal en levende kalkoenen - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Nicole Eijberts - WaarBenJij.nu

Mezcal en levende kalkoenen

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

04 September 2007 | Mexico, Oaxaca

Hola a todos!

Er is weer een hele hoop gebeurd in de tijd dat ik hier ben. Elke dag gebeurd er hier wel wat haha.
Afgelopen zondag had de school een excursie georganiseerd. Eerst naar de grootste boom ter wereld geweest El Tule zo groot dat hij onmogelijk op 1 foto past, maar goed ik heb het geprobeerd.. zie foto. Daarna naar Teotitlan geweest een typisch Mexicaans dorpje waar ze Zapoteeks praten en dat beroemd is om zijn tapijten. Wij waren uitgenodigd bij een familie om het hele proces te doen hoe zo´n tapijt gemaakt wordt. Nou ik kan je vertellen dat je ontzettend veel geduld moet hebben wil je tapijt afmaakt. Zeker met moeilijke figuurtjes en kleuren kan het wel zo'n half jaar duren voordat er eentje af is. Maar dan heb je ook wel wat! Dus heel interessant om dit mee te maken.
Daarna zijn we naar een Zapoteekse markt geweest in een dorpje waarvan ik de naam niet kan uitspreken, maar in echt heel het dorp was er markt. Je kon er van alles kopen van levende kalkoenen tot chapolines (plaatselijke specialiteit nl sprinkhaan) tot en met fruit, schoenen en meubels en natuurlijk mexcal (soort tequila maar dan sterker). In zo'n markt moet je wel op je spullen passen want iedereen loopt ui dus van de plaatselijke dorpsgek en de zwervers die blind en of doof zijn tot en met de rijke lui die goedkoop wat willen inslaan... ja een hele belevenis!
Tot zo ver de excursie.

Ik denk dat als ik thuis ben een master in het dansen van salsa ben, want ik heb sinds gister priveles samen met Danielle. Echt super mooi, de helft van de tijd wordt ik de kamer rondgezwierd en doe ik maar wat en val ik wil in de armen van mijn mexicaanse leraar haha, maar goed het is super! Na de les zijn Danielle en ik met mijn maestro salsaschoenen gaan kopen, want ik moet natuurlijk wel kunnen rondzwieren haha. En ik kan je zeggen ik hou van Mexico, want hier heb ik tenminste geen problemen met schoenen kopen!! Echt fantastisch. Is het paradijs hier. Heb nl voor 14 euro schoenen gekocht! ;)

Dus tot zover mijn belevenissen. Vrijdag ga ik naar la playa dus daar heb ik super veel zin in!! Ik houd jullie op de hoogte!

Besos Nicole

  • 05 September 2007 - 07:06

    Eijbe045@planet.nl:

    In gedachten zie ik je al zwieren met een knappe mexicaan op je nieuwe salsaschoenen. Doe je best, want je moet straks wel een demonstratie geven.
    Dikke kus mama

  • 05 September 2007 - 07:18

    Joanne:

    Hi babe,

    Wat heerlijk dat je weer zo actief bezig bent. Excursies organiseren en lekker salsa-en; ik ben jaloers!

    Geniet er van!

    Joanne

  • 05 September 2007 - 07:26

    Dees:

    Hey niek,

    nieuwe poging om iets te plaatsen. het is al 2x mislukt nl haha. zo te horen vermaak je je uitstekend, elke dag weer neiuwe belevenissen. en als je thuis bent, mag je mij wel salselessen geven haha. en is je salsaleraar ook een lekkere vent? dat hoort er naturlijk wel een beetje bij he ;)
    pas op met de mexcal en verder heel veel plezier!!!

    xxx dees

  • 05 September 2007 - 07:26

    Dees:

    he he eindelijk een berichtje dat wel geplaatst wordt haha

  • 05 September 2007 - 07:50

    Babette:

    Wauw! Prive lessen salsa, dan leer je supersnel. Zeker weten! Je wordt nog een echte Mexicaanse chica!!

    Liefs Babette

  • 06 September 2007 - 10:15

    Janneke:

    Ohh ik kan op m'n kamer op een of andere rare manier niet reageren op je berichtjes... dus dan nu maar op de uni!

    Het klinkt alsof je het al enorm naar je zin hebt, echt super! Enneh, Mexico klinkt als een waar schoenenparadijs! Neem voor mij maar 'n dozijn maatje 36 mee ;)

    Heel veel plezier nog!
    X Janneke

  • 10 September 2007 - 10:53

    Loesje:

    Hee Nicole,
    Goed om te lezen dat je het zo leuk hebt. Geniet er maar lekker van.
    Liefs,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Oaxaca

Nicole
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 34839

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2009 - 17 Augustus 2009

Warsaw

30 April 2009 - 06 Mei 2009

Istanbul

26 Augustus 2007 - 25 November 2007

Mexico

Landen bezocht: