Jaja ik ben er!! - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Nicole Eijberts - WaarBenJij.nu Jaja ik ben er!! - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Nicole Eijberts - WaarBenJij.nu

Jaja ik ben er!!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

28 Augustus 2007 | Mexico, Oaxaca

Hola!!!

Na een superlange vlucht ben ik dan eindelijk in Oaxaca!! Nou ik moet je zeggen dat het een lange reis waard is!
Zondagavond stond er een mevrouw met mijn naambordje om mij op te halen, gelukkig maar haha want dat is toch altijd maar even afwachten.. Na een korte rit kwamen we bij la grande grande casa aan. En als ik zeg groot is het ook echt groot. Niet alleen senora y senor wonen er maar ook de oom en tante, zus en werkster van de senor y senora. Een hele hoop dus. Verder zijn er 3 andere studenten die in mijn huis wonen, dus gezelligheid kent geen tijd. Dus het spreekwoord tu casa es mi casa komt hier wel van pas haha.
Na een korte nacht en een jetlag rijker was het de volgende dag meteen al weer tijd om naar school te gaan. Ik heb elke dag eerst 3 uur grammatica en dan nog 2 uur spreekles. Echt wel vermoeiend om een hele dag Spaans te spreken, zeker met een jetlag.. Maar ik zeg maar zo elke dag gaat het beter.
Verder is het hier heet en elke dag aan het eind van de dag hebben we de plaatselijke regenbuien, maar ja wat verfrissing is altijd welkom!
Rest mij nog te zeggen wat mij tot nu toe is opgevallen:
- super groot verschil tussen arm en rijk
- veel graffiti op de kleurrijke muren ivm met de politieke onenigheden van de afgelopen tijd
- hondengevechten todos los dias..
- straatverkopers
- super mooie gebouwen, hele rijke cultuur
Ik heb nog geen tijd gehad om foto´s te maken dus die komen nog. O ja de plaatselijke specialiteiten zijn sprinkhaan en mezcal (hele sterke tequila, ik ontkwam er helaas niet aan om die niet te proeven...)
Tot zover mijn verhaaltje!

Grande besos Nicole

  • 28 Augustus 2007 - 23:00

    William:

    he nic!

    super om te horen! heel veel plezier daar en ik ga het allemaal in de gaten houden~!

    X

  • 29 Augustus 2007 - 06:31

    Gezusters:

    Que tal?
    que prononcia pero? hahah dat is ongeveer wat k v mn spaanse cursus heb overgehouden dusss.
    Wat leuk allemaal!prima dat je n leuk gastgezin hebt! jammer van de hond die geen hond is haha.
    k ga tentamen maken

    Adios gracias

  • 29 Augustus 2007 - 09:25

    Nic:

    hey nic, leuk om te horen dat je daar goed bent aangekomen, wacht met smart op je volgende verhaaltje. veel pezier dikke kus

  • 29 Augustus 2007 - 11:00

    Marielle:

    Hey Matti!!!
    Goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen en de eerste indrukken op hebt kunnen doen. Veel succes en plezier met je Spaans, tequila en sprinkhanen! Geniet maar lekker verder daar, ben nu al benieuwd naar je volgende verhalen!
    Kus Marielle

  • 29 Augustus 2007 - 14:38

    Eijbe045@planet.nl:

    Wat weer een leuk verslagje.Ik ben benieuwd naar je foto's. Oaxaca schijnt een koloniale stad te zijn.
    dikke kus
    mama

  • 29 Augustus 2007 - 21:15

    :

    hee! succes daar! ik werkte ook bij benito juarez en zat op solexico geweldig daar! echt! geniet ervan en geef de kids een dikke knuffel, tessa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Oaxaca

Nicole
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 34835

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2009 - 17 Augustus 2009

Warsaw

30 April 2009 - 06 Mei 2009

Istanbul

26 Augustus 2007 - 25 November 2007

Mexico

Landen bezocht: