Help de kids in Mexico!! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Nicole Eijberts - WaarBenJij.nu Help de kids in Mexico!! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Nicole Eijberts - WaarBenJij.nu

Help de kids in Mexico!!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

03 Augustus 2007 | Nederland, Tilburg

Geachte heer/mevrouw,

Bijna is het dan echt zover, over 3 weekjes vertrek ik voor 3 maanden naar Mexico. Ik vertrek op zondag 26 augustus naar Oaxaca, Mexico en ik vlieg 25 november vanuit Guatemala City weer terug naar huis.
Via de reisorganisatie Activity International die samenwerkt met Terres des Hommes ga ik eerst 4 weken naar een Spaanse school in Oaxaca om daar mijn Spaans verder te leren. Eind september zal ik mijn medewerking gaan verlenen aan het vrijwilligersproject Casa Hogar Benito Juarez.

Casa Hogar Benito Juarez
Het project is ontstaan in 1974. Het is een weeshuis waar kinderen tussen 0-16 worden opgevangen. Deze kinderen zijn afkomstig uit verschillende Indianenstammen en komen uit bergdorpjes waar de levensomstandigheden erbarmelijk zijn. In deze wereld waar deze kinderen normaal gesproken niet mee tellen, worden de kinderen in dit huis gewaardeerd en maken ze deel uit van de hoop die er bestaat voor de toekomst voor Mexico.

Mijn taken zullen bestaan uit:
- Het aanleren van hygiene (tandjes poetsen, handjes wassen etc)
- Vermaak in de vorm van spelletjes en muziek
- Kinderen helpen met huiswerk
- Het ondernemen van activiteiten.

Gedurende het project zal ik begeleid worden door een mentor die mij advies en steun zal geven waar ik terecht kan als ik vragen heb. Echter het meeste initiatief zal van mij uit moeten komen.

Het opvangcentrum heeft een groot gebrek aan educatief materiaal, spelletjes, handenarbeidartikelen en hygienische schoonmaanartikelen. Het is vaak ook hard nodig om de verblijfsruimtes te verbeteren.

Om iets voor deze kinderen te kunnen betekenen kan ik de nodige hulp gebruiken!

Met een klein bedrag kan ik voor de kinderen in Mexico al heel veel betekenen! Daarom wil ik aan jullie vragen, het project te steunen via mij!

Dit kunt u doen door een bijdrage te storten op het volgende rekeningnummer:

7537184 ten name van N.M. Eijberts

Onder vermelding van: Project Mexico

Ik zal jullie verzekeren dat ik het geld 100% aan de kinderen zal besteden. Aangezien ik op dit moment nog niet weet waar ik precies geplaatst wordt, zal ik jullie op de hoogte houden hoe en waaraan ik het geld heb besteed. Jullie kunnen mijn verslagen lezen op: nicoleeijberts.waarbenjij.nu

Alvast vriendelijk bedankt!

Nicole Eijberts