Ustedes sabian que??? - Reisverslag uit Veracruz, Mexico van Nicole Eijberts - WaarBenJij.nu Ustedes sabian que??? - Reisverslag uit Veracruz, Mexico van Nicole Eijberts - WaarBenJij.nu

Ustedes sabian que???

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

24 Oktober 2007 | Mexico, Veracruz

Hallo lieve allemaal,

Ik zit hier lekker binnen in een internetcafe in Veracruz terwijl buiten een tropische storm aan de gang is.. Ik wil jullie graag wat wist je datjes vertellen:

Wisten jullie dat:
1) taxichauffeurs vaker hun toeter dan hun rem gebruiken?

2) het minimumloon in Mexico 50 pesos (3.5 euro) is voor een hele dag werken en dat bijvoorbeeld een caissiere die bij een grote supermarkt werkt 11 pesos (0.70 euro) verdient voor 6 uur werk achter elkaar zonder ook maar een pauze te nemen?

3) je hier een sportbh moet dragen als je in een taxi/bus/auto zit die door de vele gaten moet rijden en over de vele topes rijdt?

4) er in een fles mezcal een lekkere, zoete, sappige worm zit om heerlijk op te smikkelen?

5) wij al helemaal ingeburgerd zijn en zelfs op zijn `lokale bevolkings´ een ritje maken. Dit betekent achterin een jeep tussen de mensen en messen, ja grote messen?

6) dat we een actieve vulkaan genaamd Popocatepetl oftewel in de volksmond Popo genoemd, beklommen hebben?

7) dat het plaatsje Cholula de grootste piramide ter wereld heeft, ja dus niet in Egypte zoals velen denken.. en dat er in Cholula 365 kerken, voor elke dag 1, zijn?

8) normaal gesproken Veracruz een stadje aan de golf van Mexico, fantastisch weer, fantastische stranden etc heeft, maar helaas toen wij er waren er een tropische storm woedde met windstoten van maar liefst 130 km/uur... ( ja dan ben je wel een klein beetje bang dat de hele dunne ramen van je hotelkamer het gaan begeven...)

9) je voor maar liefst het welgetelde bedrag van 2 euro hier naar de kapper kunt gaan en dat je haar dan niet naar de filistijnen is?

10) salsaleraren je vroeg of laat altijd het bed proberen in te praten ook al hebben ze een vriendin en als je ze vervolgens dit smsje stuurt in een melige bui: estamos durmiendo juntas, nos acompaños? (probeer het zelf maar te vertalen haha) om te kijken of ze wel ´echte´ cojeros hebben, ze dan toch de verlegen jongetjes blijken te zijn?

11) dat wij een in het Spaans gezongen nummer Angels van Robbie Williamd probeerden te redden door er in het Engels door heen te zingen. Ja al het nagesynchroniseerde is vreselijk... net als de vele telenovelas met Te opgemaakte personen, maar die toch iedereen kijkt en aan de buis gekluisterd is?

12) overal waar je ook maar komt de straten hetzelfde heten en dat ze altijd lange straten zijn en altijd 1richtingsverkeer, die zich om en om afwisselen in richting?

13) Amerikanen en Mexicanen totaal niet bij elkaar passen ook al zijn het buurlanden. Amerikanen kunen geen Spaans en Mexicanen kunnen geen Engels. Dit blijkt maar weer als een Amerikaan koemaag bestelt ipv een heerlijke steak...

14) Mexicanen altijd alles met hun handen eten en er daarom ook altijd 100en servetjes op tafel hebben staan. En dat ze mayonaise oftwel frietsaus nog niet uitgevonden hebben en alles met Ketsup eten, zelfs pizza en chips....

15) Het typische Mexicaanse ontbijt bestaat uit fruit, iets van tortillas en eieren met koffie of thee? Ja warm eten dus, ja het went ook nog.. kan me al geen leven meer voorstellen zonder mijn favo ontbijtjes en ja dat zijn er veel.. gelukkig heb ik recepten meegekregen van mijn Mexicaanse mama :)

16) chaqueta normaal gesproken in het Spaans jas betekent, maar in het Mexicaans totaal niet, het is nl masturberen... oeps als je dat niet weet...

17) als laatste de vervoeging jullie in het Mexicaanse niet bestaat en daarom de vorm zij gebruiken?

Tot zover mijn update! Yo encanta mi viaje desde esto momento, vanavond gaan we naar San Christobal de las Casas waar we 5 dagen blijven, omdat daar ontzettend veel te beleven valt en we gewoon even willen chillen!!

Ik houd jullie op de hoogte van mi aventura!

Hasta la Pasta! Liefs Nicole

• 24 Oktober 2007 - 06:25

Papa:

Leuk verhaal weer over je leven in Mexico! Veel plezier in San Cristobal!

• 24 Oktober 2007 - 07:31

Winni:

Nou, ik kan mijn abonnementje op de Reizen wel afzeggen....
    Ga reisverhalen schrijven, je hebt ook daarin talent!En je foto's worden ook steeds kunstiger!
    Chill-ze in San Cristobal en doe de groeten aan je salsaleraar..
    Win

• 24 Oktober 2007 - 09:47

Ron:

Hoi Nicole,

Leuk verhaal over typische wetenswaardigeheden en wistjedatjes over Mexico. Ik hoorde van Caroline (zusje jacqueline) dat jullie elkaar al gesproken hebben. Wat is de wereld toch klein!!! In het kader van wat is de wereld toch klein: ik organiseer op dit moment een tweedaagse conferentie voor 50 deelnemers in Berg en Dal (hotel Val Monte). Toevallig he!

Geniet er nog van daar en tot ziens in ons koude kikkerlandje.

Groetjes,
    Ron

• 24 Oktober 2007 - 17:49

Babette:

He chica,
    je hebt het echt fantastisch zo te horen...pas wel op dat je niet weg waait!
    Tot snel en zoals het (niet) hoort....

Sombreros!!

• 25 Oktober 2007 - 07:40

Marielle:

Hey matti!
    Gaaf hoor, ik lees je verhalen nog steeds met veel plezier en ook wel een beetje jaloerzie (zeker met die kou hier nu)... Gelukkig zie ik op de foto's ook schaduwen en heb je dus niet alleen maar slecht weer :)!
    Heel veel plezier in je volgende bestemmingen! De tijd vliegt om...
    Liefs Marielle

• 25 Oktober 2007 - 10:11

Lot:

Hallo hallo!
    Ik vond het echt leuk je gister even te spreken! yeah!
    je verhaaltjes zijn echt super leuk om te lezen!
    Tot snel banaan

• 25 Oktober 2007 - 15:45

Loesje:

Hee Nicole,
    Klinkt allemaal super zeg. Ben benieuwd waar je nog allemaal terecht gaat komen.
    Liefs, Loesje.